Kaj so breadcrumbs oz. drobtinice in čemu služijo?

Kot del spletne strani se drobtinice imenujejo dodatna navigacijska vrstica. V dobesednem prevodu breadcrumbs navigation pomeni navigacijo po drobtinicah in je izposojen iz pravljice bratov Grimm Janko in Metka. V pravljici Janko v gozdu raztrese svoj kruh, da bi našel pot domov. 

Prav na ta način naj bi obiskovalci spletne strani našli pot nazaj do izhodiščne točke. S prikazom predhodno obiskanih podstrani na poti je mogoče ohraniti pregled, zlasti če je veliko podstrani. Tako uporabnik lažje ugotovi, v kateri veji se nahaja.

Katere vrste navigacije so na voljo?

Različne vrste drobtinic so v praksi običajne in se uporabljajo na številnih spletnih straneh. Glede na zahteve ima včasih prednosti ena, včasih druga različica.

Kako se uporabljajo drobtinice?

V praksi se navigacija po drobtinicah običajno izvaja kot jasno razmejene povezave. To obiskovalcu omogoča, da se kadar koli vrne na katero koli višjo raven hierarhije strani ali zgodovine klikov. Zadnja točka drobtinic je trenutno prikazana stran, zato se ne izvede kot povezava. Puščice ali črtice so se uveljavile kot ločnice med posameznimi točkami.

Grafično so poti ali sledovi, imenovani območja, prikazani nad ali (redkeje) pod dejanskim območjem vsebine spletne strani. Besedilo je običajno v manjši velikosti pisave od vsebine, da ne bi odvračalo pozornosti od nje.

Kje se uporabljajo drobtinice?

Danes se navigacija po drobtinicah uporablja na vseh večjih spletnih straneh. Kot sekundarni navigacijski element vedno služijo za usmerjanje uporabnikov. Bolj ko je spletna stran zapletena, bolj smiselno je uporabljati drobtinice.

Zlasti obsežne spletne strani z več sto podstrani, pa tudi spletne trgovine s številnimi izdelki imajo veliko koristi od dodatne navigacije v smislu uporabnosti. Uporabnikom tako ni treba preusmerjati poti prek glavnega menija ali uporabljati funkcije brskalnika za vrnitev naprej/nazaj.

Kakšen je pomen drobtinic za uporabnost spletne strani?

Kot dodaten in vedno viden navigacijski element so drobtinice uporabnikom spletne strani v veliko pomoč pri iskanju poti. Zaradi velikega obsega so primarni navigacijski elementi, kot je glavni meni, danes običajno skriti in vidni šele po kliku ali dotiku.

S prikazom hierarhije je vedno jasno, na kateri podravni se nahajate. To še posebej velja, kadar obiskovalec iz rezultatov iskanja v iskalniku skoči neposredno na nižjo podstran. Z drobtinicami je veliko lažje preiti na višjo raven.

Kako lahko vključim drobtinice v svoje spletno mesto?

Drobtinice lahko preprosto vključite v že dobro strukturirano spletno stran. Ker zavzamejo zelo malo prostora, jih je mogoče dodati nad območje vsebine.

Na statičnih spletnih mestih pomenijo drobtinice veliko ročnega dela, saj je treba ročno ustvariti celotno hierarhijo strani. Zato so v praksi najbolj priljubljene dinamično ustvarjene drobtinice, npr. s pomočjo PHP. Kot razširitev v obliki vtičnika za CMS sisteme kot je WordPress je ta oblika navigacije zelo priljubljena in se pogosto uporablja.

Katere so prednosti drobtinic za SEO?

Drobtinice imajo pomembno vlogo tudi pri optimizaciji za iskalnike, saj lahko Google in drugi iskalniki ocenijo podatke o navigacijskih poteh in jih uporabijo pri pripravi rezultatov iskanja. Poleg dobre HTML strukture sodobra praksa tudi strukturirani podatki v izvorni kodi, saj tako iskalniki lažje prepoznajo navigacijo.

Poleg tega so vse povezave, ki so del poti drobtinic, tudi notranje povezave. Boti iskalnikov sledijo povezavam in tako zajamejo strukturo spletnega mesta. Ker naslovi v povezavi drobtinic običajno vsebujejo ključne besede, pomembne za povezano stran, se na tej točki vzpostavi še ena povezava med ključno besedo in stranjo.

Upravljavci iskalnikov, kot je Google, so razvili številne kazalnike, na podlagi katerih lahko razvrstijo spletno mesto: Ena od teh je tako imenovana povratna povezava. Izraz izhaja iz angleščine in pomeni nekaj podobnega kot "back reference". Povratna povezava je povezava s tuje (zunanje spletne strani) na drugo določeno spletno stran. Povratno povezavo lahko tukaj vidimo kot priporočilo v svetovnem spletu.

Pred pojavom velikih iskalnikov v zgodnjih dneh svetovnega spleta so že obstajale tako imenovane hiperpovezave. Takrat so bile te povezave pogosto edini in najpomembnejši način navigacije od enega spletnega mesta do drugega v internetu.

Dve vrsti povratnih povezav

Obstajata dve osnovni vrsti backlinkov oz. povratnih povezav. Ena vrsta je za optimizacijo za iskalnike pomembnejša od druge. Glavna razlika je v določeni oznaki (t.i. rel) v povezavi.

Povezava nofollow iskalnikom sporoča, da te povezave ne smejo upoštevati. V tem primeru se na povezano spletno stran ne prenese nobena vrednost, zato povezava nima pozitivnega vpliva na uvrstitev v iskalnikih.

Druga vrsta povratne povezave je povezava dofollow. Ta vrsta povratne povezave lahko pomaga izboljšati uvrstitev v iskalniku. S to vrsto povratne povezave Googlovemu robotu posredujete signal kakovosti povezane spletne strani in tako povečate vrednost povratne povezave.

Za iskalnike, kot je Google, ima zanesljivost spletne strani pomembno vlogo. Povratna povezava dofollow s spletnih strani z visoko avtoriteto domene je za lastno spletno stran bolj pozitivna kot povratne povezave s spletnih strani z nizko avtoriteto domene. Prav tako iskalniki bolje ocenjujejo povratne povezave s tematsko povezanih spletnih mest kot povratne povezave s spletnih mest, ki niso povezana s temo.

Tisti, ki prejmejo veliko kakovostnih priporočil z drugih spletnih strani, so bolj priljubljeni in s tem ustreznejši za določene teme.

Backlink oz. povratna povezava
Backlink oz. povratna povezava

Ali ste kot upravljavec spletne strani obveščeni o povratnih povezavah?

Kot upravljavec spletnega mesta običajno niste obveščeni o prejetih povratnih povezavah. Vendar je mogoče povratne povezave prikazati s pomočjo sistemov za upravljanje vsebine (na kratko sistemov CMS) ali orodij, kot sta ahrefs in Semrush. Predvsem ahrefs je nekoliko bolj temeljit pri analizi povratnih povezav oz. backlinkov.

Redno spremljanje povratnih povezav in njihovo preverjanje je nujno. Ni nujno, da vsebina povezave ostane takšna, kot je bila v času povezovanja. Pogosto se lahko povezava pozneje tudi spremeni in povezava na primer kaže na prazno spletno stran. V tem primeru ima lahko povratna povezava negativne posledice za vaše spletno mesto.

Povzetek

Pri gradnji povratnih povezav se morate vedno zavedati, da gradnja povratnih povezav zahteva čas. Za vašo spletno stran je vredno, da se podate na pot trajnostne gradnje povratnih povezav. Le trajnostna gradnja povratnih povezav je uspešna dolgoročna naložba.

Naša agencija je specializirana za SEO in vam bo z veseljem svetovala glede optimizacije vašega spletnega mesta za iskalnike in gradnje povratnih povezav. Kontaktirajte nas za brezplačno svetovanje!

Top homeapartmentmagic-wandenvelopeinboxbookusercartphone-handsetmap-markerlaptop-phonegiftdiamondearthmagnifierlayers