Grafično oblikovanje embalaže kot del trženja

| 9. Avg, 2022
Predviden čas branja: 4 minut

Kazalo vsebine

Vsak dan poslušamo v medijih, kako embalaža povzroča veliko odpadkov. Toda brez primerne embalaže bi bilo nemogoče prevažati in shranjevati izdelke ter obveščati stranke o najpomembnejših dejstvih zapakiranih izdelkov. To so dejstva zaradi katerih brez embalaže ne gre, kljub njenemu negativnemu vplivu na okolje.

Vendar ima embalaža tudi drugačno vlogo, kot le da skrbi za shranjevanje oz. transport izdelkov. Embalaža je izjemno pomemben del trženjske strategije za usmerjanje pozornosti potencialnih kupcev na vaš izdelek?

Med nakupovanjem se na primer opazujte. Pogosto izberemo izdelek, ki nam je vizualno najbolj všeč. Pri tem nas ne skrbi toliko dejanska vsebina, kot embalaža v katero je le-ta zapakiran. V večini primerov samodejno posežemo po izdelku v najbolj privlačni embalaži.

V tem prispevku boste izvedeli, kaj je grafično oblikovanje embalaže, kakšni so slogi in kako lahko s pravim oblikovanjem posebej promovirate svoje izdelke.

Celostna grafična podoba - Favorit

Kaj je grafično oblikovanje embalaže?

Vsak dan se srečujemo z majhno in veliko embalažo, od zobotrebcev do televizije. Grafično oblikovanje in izdelava embalaže sta tukaj izrednega pomena, saj ponujata številne možnosti za predstavitev vašega izdelka. Lahko izberete standardne tipe embalaže ali povsem individualen razvoj, ki bo unikaten za vaš izdelek.

Grafične oblikovanje embalaže je lahko tudi del celostne grafične podobe podjetja in še eden način, ki odraža vrednote in stališča podjetja na različnih ravneh.

Poleg tega, da pritegne pozornost kupca, embalaža tudi krepi blagovno znamko in kupcu posreduje informacije. Dobro oblikovana embalaža je ahko tudi samostojno tržno orodje, na primer s pripovedovanjem zgodb.

Kako lahko embalaža kupce spodbudi k nakupu?

Embalaža kupce nagovarja na različnih ravneh, zlasti pri impulzivnih nakupih. Najprej pritegne pogled kupca, zato mora biti vizualno privlačna. Barva, oblika in velikost embalaže imajo zelo pomembno vlogo. Predvsem pri izbiri barve je treba upoštevati individualne trende, ki so v skladu s celostno grafično podobo podjetja, da se ne bi izgubili v množici izdelkov.

Ko se predvsem kupec odloča med vašim in konkurenčnim izdelkom, postane embalaža še kako pomemben dejavnik. Kakšna je embalaža? Lahko je hrapava, gladka, teksturirana ali reliefna, vsaka značilnost pa pove nekaj o vašem podjetju in izdelku.

V trenutku, ko kupec vzame embalažo v roke, se, odvisno od izdelka, začnejo odzivati tudi drugi čuti. Pri rokovanju z ovitkom se lahko pojavi zvok. Ali pa je na izdelku prisoten določen vonj, ki se prek posebej oblikovane odprtine prenese na potencialnega kupca.

S tem, ko vplivate na kupca s čim več dejavniki, se v njem vzbudijo čustva. Emocionalizacija je eden najpomembnejših marketinških instrumentov! Če se stranka lahko poistoveti z blagovno znamko in podjetjem, so ponavljajoči se nakupi bolj verjetni. K temu lahko pripomore ustrezno grafično oblikovanje embalaže.

Celostna grafična podoba - Deliz

6 Oblikovalskih trendov z vidika embalaže

V oblikovanju embalaže je veliko ustvarjalnosti, čustev in potenciala. Ustrezati mora vašemu podjetju, izražati vašo blagovno znamko in spodbujati stranke k nakupu. Pri tem je lahko v pomoč posebna zasnova.

Oblikovanje embalaže mora biti vedno individualno, na primer na podlagi določenega sloga.

Tukaj je nekaj trendov, ki jih lahko uberete pri oblikovanju vaše embalaže:

Minimalistična zasnova

Ta slog je sestavljen iz jasnih oblik, ki so skrčene na najnujnejše elemente. Varčuje se tudi pri vzorcih in barvah, če se sploh uporabljajo. Embalaža in embalažni material nista preobremenjena, sta elegantna in zaradi manjših stroškov običajno tudi stroškovno učinkovitejša.

Grafično oblikovanje embalaže minimalistično

Oblikovanje vzorcev

Pri tem dizajnu so dovoljene svetle barve, geometrijske oblike, črte, pike ali lise, skoraj vse. Vzorec je lahko na primer sestavljen iz abstraktne predstave vašega izdelka in tako prispeva k oblikovanju blagovne znamke.

Regionalno oblikovanje

Če je izdelek iz določenega območja, lahko v oblikovanje embalaže vključite regionalne značilnosti. S tem izdelek dobi močnejše korenine in identiteto.

Vintage podoba

Vintage v grafičnem oblikovanju embalaže pomeni ponovno uporabo starih modelov, na primer iz 50. ali 60. let. To kupcu spretno namiguje, da se podjetje lahko pohvali z dolgoletno tradicijo.

Prestižno oblikovanje

Elegantna, visokokakovostna embalaža in škatle poudarjajo prvovrstne in drage izdelke. Barve, kot so črna, bela, srebrna in zlata, v kombinaciji s preprostimi oblikami in vložki, ki so popolnoma prilagojeni izdelku, dajejo občutek prestižnosti.

Grafično oblikovanje embalaže prestižno

Rustikalna zasnova

V ospredju sta preprostost in naravni materiali. Ta slog je idealen na primer za naravne, trajnostne izdelke in ročno izdelane predmete.

Grafično oblikovanje embalaže naj bo del vaše tržne strategije

V skladu s tem je v postopek oblikovanja embalaže vključen tudi oddelek za trženje. Najprej je treba opredeliti, katere ciljne skupine naj bi posamezen izdelek in njegova embalaža nagovarjala. Ta odločitev je zelo pomembna iztočnica za oblikovanje embalaže.

Embalaža je oglaševalski medij in nosilec blagovne znamke mora ustrezno pozornost nameniti tudi njenemu grafičnemu oblikovanju. Pomembno je razmisliti o tem, katere informacije naj bi posredovala embalaža.

Poleg dejanskih pisnih opomb in navodil so namreč oblika, barva in material tudi orodje za komunikacijo s strankami. Vendar pa embalaža ne sme le nekaj sporočati, temveč tudi vzbujati čustva. Z ustrezno zasnovo embalaže lahko to seveda dosežemo.

Trajnostni vidik embalaže

Tudi če smo v oblikovanje vložili veliko dela in razmišljanja, na koncu večina embalaže po uporabi konča v smeteh. Zato je še toliko bolj pomembno, da pri oblikovanju embalaže uporabljamo trajnostne materiale, kot so karton, papir ali rastlinska vlakna.

Material veliko pove tudi o vašem podjetju in vašem odnosu do okolja, kar lahko s pravilno izbiro izkoristite v svoj prid. Vedno več kupcev izbira izdelek na podlagi trajnosti embalaže.

Zaključne misli

Oblikovanje embalaže je pomemben del vaše tržne strategije. Enako skrbno, kot ste razvili svoj izdelek, se morate lotiti tudi razvoja embalaže. Navsezadnje je to prvi vtis, ki ga bodo stranke dobile o vašem izdelku.

Gre za to, da izstopate iz množice in se čustveno dotaknete stranke. Uskladite grafično oblikovanje embalaže s celostno grafično podobo oz. z identiteto svoje blagovne znamke, da boste lahko bolj prepričljivi na celi črti.

Potrebujete pomoč?

Darko Kostić
Imate vprašanja ali posebno zahtevo?
Naša strokovna ekipa vam je na voljo.

Dogovorite se za brezplačno in nezavezujoče svetovanje!

Pošlji sporočilo

Najnovejše

iz kategorije:
Kartonska promocijska stojala za pospeševanje prodaje

Kartonska promocijska stojala za pospeševanje prodaje

1. oktobra 2022
Z dobro zasnovanimi promocijskimi stojali, ali kot jih imenujemo tudi POS (Point-of-sale) stojala, pritegnete vso pozornost na svoje izdelke. Zakaj? Ker pri tej prodajni obliki vaša ustvarjalnost ni omejena.
Zakaj izbrati karton za POS stojala?

Zakaj izbrati karton za POS stojala?

25. septembra 2022
Kartonska POS stojala so že dolgo hvaljena zaradi svojega razmerja med ceno in kakovostjo ob tem pa še poskrbimo za manjšo škodo z okoljskega vidika, kot če bi izbrali stojala iz umetnih mas.
Namizno stojalo

Kje uporabiti namizna stojala iz kartona?

24. septembra 2022
Pogosto, bodisi pri predstavitvi izdelka bodisi pri različnih trženjskih dejavnostih, se namizna stojala oz. pultna stojala iz kartona uporabljajo za pospeševanje prodaje vaših izdelkov in storitev.
Logotip podjetja: 7 idej za prepoznavnost

Logotip podjetja: 7 idej za boljšo prepoznavnost

16. avgusta 2022
Logotip podjetja mora biti preprost in razumljiv, z jasnim sporočilom, da si ga lahko zapomnimo in povežemo s podjetjem ali blagovno znamko.
Kaj je celostna grafična podoba podjetja?

Kaj je celostna grafična podoba podjetja?

30. junija 2022
Celostna grafična podoba podjetja ali krajše CGP - pomeni enoten vizualni videz podjetja, ki naredi podjetje oz. blagovno znamko unikatno.
Več prispevkov na tematiko

Top homeapartmentmagic-wandenvelopeinboxbookusercartphone-handsetmap-markerlaptop-phonegiftdiamondearthmagnifierlayers