Kaj je iskalni niz?

Iskalni niz

Predviden čas branja: 3 minut

Kazalo vsebine

Kaj je iskalni niz?

Iskalni niz je lahko kar koli, kar uporabniki vnesejo v iskalno okence iskalnika, kot so Bing, Google, Yahoo idr.. Iskalni niz je lahko sestavljen iz ene besede, na primer "spletna stran", ali več besed, na primer "izdelava spletne strani". Veliko število iskalnih nizov je individualnih in se zahtevajo le enkrat. Eden takšen primer bi bil, ko spletni skrbniki iščejo pomoč pri sporočilu o napaki.

V tehnični terminologiji razlikujemo med kratkimi izkalnimi nizi za najpogosteje iskane ključne besede in dolgimi iskalnimi nizi za bolj nenavadne izraze. V praksi se je pri ključnih besedah z izjemno velikim obsegom iskanja mogoče povzpeti na najvišja mesta v iskalnikih le z velikim naporom. Po drugi strani pa je specializiranje za dolge iskalne nize z ustreznim poslovnim modelom razmeroma enostavno.

Dejstvo je, da se je treba uvrstiti na najvišja mesta, če želimo na spletno stran usmeriti čim več obiskovalcev. Razlog za to je, da število klikov močno upade od strani 2 naprej.

Razlikovati je treba med:

  • Transakcijskim iskalnim nizom, kot je "izdelava spletne strani ponudba", ki nakazuje določeno pripravljenost za nakup.
  • Navigaciji iskalni niz, kot je "Kje lahko najdem informacije o samostojni izdelavi spletne strani".
  • Informacijski iskalni niz, kot je "Kdo je predsednik ZDA?".

Izberite pravi iskalni niz

Za optimizacijo besedil v spletu je pomembno vedeti, kateri nizi se največ iščejo. Keyword planner v Google Ads omogoča grobo oceno obsega iskanja. Z Google Trends pa je mogoče oceniti dolgoročna ali sezonska gibanja. Za področje dolgih iskalnih nizov so na voljo tudi posebna orodja, kot je orodje za vprašanja v aplikacijah kot sta SemRush in ahrefs. V vsakem primeru je smiselno uporabiti sinonime in skovanke iskalnega niza ter zadeti ciljno skupino.

Kako lahko pravilno iščem v Googlu? Kako naj najdem, kar iščem?

Pogosto se pravi rezultati za iskalni niz ne prikažejo takoj. V tem primeru je treba iskanje še dodatno zožiti. To najlažje storite tako, da dodate več besed iz konteksta. Na primer, iskalni izraz "izdelava spletne strani" lahko razširite na regijo z imenom mesta, da bi našli lokalne ponudnike, npr. »izdelava spletne strani Maribor«. Za iskanje specializiranih področij bi bilo mogoče uporabiti tudi "izdelava spletne strani za mala podjetja" ali "izdelava spletne strani za odvetniške pisarne". Z naprednim iskanjem v Googlu je na voljo veliko možnosti.

Napredno iskanje omogoča na primer iskanje skupine besed ali iskalne poizvedbe, ki izključujejo iskalni niz. Možne so dodatne omejitve, na primer glede na državo, jezik, vrsto datoteke, posodobitev, pravice uporabe, spletno mesto ali vrhnjo domeno. Možno je tudi filtriranje spolno žaljive vsebine. Omenjene tehnike je mogoče poljubno kombinirati, tako da je z malo vaje mogoče hitro doseči želene rezultate.

Kako lahko izključim določene iskalne nize?

Določene besede lahko izključite iz iskanja v iskalniku. To storite tako, da pred izraz, ki ga želite izključiti, postavite znak minus (-). Če na primer iščete "najem apartmaja -portorož", boste našli vse rezultate iskanja na temo najema apartmaja, vendar brez rezultatov, ki vsebujejo "Portorož".

Poleg tega so lahko izključena tudi nekatera spletna mesta. To storite tako, da uporabite ukaz :site v kombinaciji z znakom minus. To potem izgleda takole, na primer: "aktualne novice -site:rtvslo.si". V tem primeru se prikažejo vsi rezultati iskanja za aktualnih novic, vendar brez rezultatov iz domene rtvslo.si.

Kako lahko iščem le po določeni spletni strani?

Tako kot lahko določene iskalne parametre izključimo, jih lahko tudi vključimo. Iščemo lahko na primer zgolj med zadetki na točno določeni spletni strani. To storimo takole: "izdelava spletne strani site:sibtilnekreacije.si". S tem iskalnim nizom nam bo iskalnik vrnil le zadetke, ki se nahajajo na spletni strani subtilnekreacije.si

Omenjen način iskanja je zlasti uporaben, ko želite iskati po spletnem mestu, ki ima ogromno podstrani oz. informacij, med katerimi želite hitro priti do iskanih rezultatov.

Potrebujete pomoč?

Darko Kostić
Imate vprašanja ali posebno zahtevo?
Naša strokovna ekipa vam je na voljo.

Dogovorite se za brezplačno in nezavezujoče svetovanje!

Pošlji sporočilo

Najnovejše z bloga

Zakaj za izdelavo spletne strani uporabiti WordPress?

Zakaj za izdelavo spletne strani uporabiti WordPress?

13. oktobra 2022
Enajst razlogov, zakaj bi morali za svojo spletno stran uporabljati WordPress oz. zakaj je WordPress postal nepogrešljiv za 43% svetovnega spleta.
Kartonska promocijska stojala za pospeševanje prodaje

Kartonska promocijska stojala za pospeševanje prodaje

1. oktobra 2022
Z dobro zasnovanimi promocijskimi stojali, ali kot jih imenujemo tudi POS (Point-of-sale) stojala, pritegnete vso pozornost na svoje izdelke. Zakaj? Ker pri tej prodajni obliki vaša ustvarjalnost ni omejena.
Zakaj izbrati karton za POS stojala?

Zakaj izbrati karton za POS stojala?

25. septembra 2022
Kartonska POS stojala so že dolgo hvaljena zaradi svojega razmerja med ceno in kakovostjo ob tem pa še poskrbimo za manjšo škodo z okoljskega vidika, kot če bi izbrali stojala iz umetnih mas.
Top homeapartmentmagic-wandenvelopeinboxbookusercartphone-handsetmap-markerlaptop-phonegiftdiamondearthmagnifierlayers