Kaj je Konverzija?

Konverzija

Predviden čas branja: 2 minut

Kazalo vsebine

Kaj je konverzija?

Na področju spletnega trženja govorimo o konverziji, ko potencialna stranka izvede dejanje, ki ga je želel oglaševalec. To je lahko na primer nakup - potencialni kupec se "pretvori" v stranko. Tudi drugi ukrepi, kot je ustvarjanje potencialnih strank, lahko pomeni, da so konverzije uspešne.

Vrste konverzij

Splošni izraz konverzija lahko zajema več dejanj, ki jih želi oglaševalsko podjetje. Nekateri možni primeri konverzije so:

  • prijava na e-novice (zbiranje e-poštnih naslovov potencialnih uporabnikov),
  • nakup izdelka (npr. fizičnega izdelka ali plačljivega prenosa),
  • sklenitev pogodbe (npr. zavarovanje, storitev),
  • brezplačen prenos (npr. e-knjige ali predstavitve),
  • registracija na spletnem mestu ali v skupnosti,
  • klik na oglas ali zunanjo partnersko povezavo.

Opredelitev stopnje konverzije

Stopnja konverzije je razmerje med vsemi obiskovalci in tistimi, ki so izvedli želeno dejanje. Stopnja konverzije je določena v odstotkih - če je na primer 200 ljudi kliknilo na oglas in jih je 12 opravilo nakup, je stopnja konverzije 6 %.

V spletnem trženju ima stopnja konverzije pomembno vlogo kot ključni podatek za uspeh. Običajno znaša med 0,4 in 10 %, odvisno od panoge.

Merjenje konverzij in ugotavljanje uspeha

Stopnja konverzije se praviloma uporablja kot glavni kazalnik uspešnosti oglaševalske kampanje in posledičnih konverzij. Višja kot je izračunana odstotna vrednost, uspešnejše je bilo oglaševanje.

Orodja za analizo, kot je Google Analytics, so primerna orodja za merjenje konverzij. V kombinaciji s podatki iz kampanj Bing Ads ali Google Ads je mogoče natančno ugotoviti uspešnost izbranih oglaševalskih kampanj.

Vplivanje na konverzije: Ukrepi za optimizacijo stopnje konverzije

Cilj skoraj vsakega komercialno usmerjenega ponudnika spletnih strani je neposredno ali posredno povečati prodajo spletnih strani. Do neposrednega povečanja pride na primer, ko je prodaja opravljena neposredno prek spletnega mesta. Do posrednega povečanja prometa pride, če se spletna stran uporablja le za promocijo, dejanska prodaja pa se opravi na primer v trgovini.

Ne glede na vrsto prodaje (neposredna ali posredna) je mogoče pozitivno vplivati na konverzije, saj so te v veliki meri odvisne od spletnega mesta in izvedene kampanje.

Pomembni dejavniki so:

  • Stanje ciljne strani (uporabniška izkušnja): ali je spletna stran dobro optimizirana in se hitro naloži, ali so možnosti nakupa poudarjene ali gumbi za poziv k akciji lahko prepoznavni, ali so besedila lahko berljiva in privlačno napisana, ali celotna podoba izpolnjuje pričakovanja ciljne skupine. Med drugim se je izkazalo, da so pristajalne strani (landing page), optimizirane za ciljni projekt, koristne.
  • Spletne strani za e-trgovino: ali so dobavni roki razumni, ali so na voljo običajni načini plačila, ali je spletna stran videti zaupanja vredna in ali uporablja protokol HTTPS, ali cene in kakovost izdelkov ustrezajo pričakovanjem strank, ali so na voljo pozitivne ocene ali pričevanja?
  • Usmerjene ciljne skupine: jasna komunikacija v kampanjah - npr. v oglasih - saj v nasprotnem primeru ne pritegne določene skupine uporabnikov ali strank. Napačno usmerjeni ljudje običajno znižajo stopnjo konverzije, saj ne izvedejo želenega dejanja - na primer nakupa.

Potrebujete pomoč?

Darko Kostić
Imate vprašanja ali posebno zahtevo?
Naša strokovna ekipa vam je na voljo.

Dogovorite se za brezplačno in nezavezujoče svetovanje!

Pošlji sporočilo

Najnovejše z bloga

Zakaj za izdelavo spletne strani uporabiti WordPress?

Zakaj za izdelavo spletne strani uporabiti WordPress?

13. oktobra 2022
Enajst razlogov, zakaj bi morali za svojo spletno stran uporabljati WordPress oz. zakaj je WordPress postal nepogrešljiv za 43% svetovnega spleta.
Kartonska promocijska stojala za pospeševanje prodaje

Kartonska promocijska stojala za pospeševanje prodaje

1. oktobra 2022
Z dobro zasnovanimi promocijskimi stojali, ali kot jih imenujemo tudi POS (Point-of-sale) stojala, pritegnete vso pozornost na svoje izdelke. Zakaj? Ker pri tej prodajni obliki vaša ustvarjalnost ni omejena.
Zakaj izbrati karton za POS stojala?

Zakaj izbrati karton za POS stojala?

25. septembra 2022
Kartonska POS stojala so že dolgo hvaljena zaradi svojega razmerja med ceno in kakovostjo ob tem pa še poskrbimo za manjšo škodo z okoljskega vidika, kot če bi izbrali stojala iz umetnih mas.
Top homeapartmentmagic-wandenvelopeinboxbookusercartphone-handsetmap-markerlaptop-phonegiftdiamondearthmagnifierlayers